זימבבואה: תמונת מצב

    שלמה ריזל No Comments on זימבבואה: תמונת מצב

    בזימבבואה מתחילה אנדרלמוסיה • מה מקורה? מהם הלכי הרוח במדינה האפריקאית • וגם, הנחית משרד החוץ

    מפת זימבבואה צילום: צילום מסך: גוגל מפות
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות פנימית בזימבבואה. הלילה (אור לרביעי) השתלטו כוחות צבאיים על גופי התקשורת במדינה והמצב במדינה לא ברור.

    למרות הנוכחות הצבאית הבולטת ברחובות, גורמים בצבא הכחישו כי מדובר ב"הפיכה" והבהירו כי השליט רוברט מוגאבה בן ה-93 – המנהיג המבוגר ביותר בעולם כיום, שמכהן כנשיא זיבבואה מאז 1980 "בריא ושלם", וכי הוצאת הצבא לרחובות נועדה רק "לתקוף את הפושעים בסביבתו של מוגאבה שגורמים לסבל חברתי וכלכלי".

    מפלגת השלטון Zanu-PF הצהירה מצידה כי זהו מעשה בגידה "שנועד להפר את השלום והיציבות הלאומיים" וכבר אתמול האשימה את מפקד הצבא בבגידה, מה שגרם לגל שמועות כי הרמטכ"ל יבצע הפיכה צבאית. קצפו של הרמטכ"ל הזימבבואי שהביא אותו לעשות שרירים נובע מהיותו מקורב לסגן הנשיא אמרסון מנאנגאגווה – שנחשב ליורשו של מואגבה ושהודח רק בשבוע שעבר מתפקידו לטובת קידומה של אשתו של הנשיא, גרייס מוגאבה – שכבר כיום נמצאץ בקדמת הבמה לצדו של בעלה הדיקטטור. במשרד החוץ פרסמו הנחיה לשוהים היהודים והישראלים במקום, להישאר בבתים.

    במשרד הבריאות אומרים כי "לא ידוע על מצוקה כלשהי של יהודים או ישראלים. במדינה נמצאים כעת כ-170 יהודים וישראלים ושגריר ישראל בדרום אפריקה עומד בקשר שוטף עם ראשי הקהילה במקום.

    לפי 'ויקיפדיה' בעבר כונתה זימבבואה "סל התבואה של אפריקה" והייתה ידועה בשדות החיטה והכותנה הנרחבים שלה, אולם מאז עלה מוגאבה לשלטון, הפכה המדינה מגן-עדן אפריקני בעל שיעור צמיחה של 4.5 אחוזים לכלכלה המתכווצת במהירות הגדולה ביותר בעולם! שלושה רבעים מאוכלוסיית המדינה חיים מתחת לקו העוני ותוחלת החיים צנחה מ-61 שנה ל-39. למדינה, המבודדת על ידי סנקציות, אין כמעט מטבע זר והמטבע – דולר זימבבואי, סובל מאינפלציה קיצונית בשנים האחרונות ובשל כך בוטל לחלוטין לפני כמה שנים". הקהילה היהודית במדינה נשענת על בית חב"ד ועל הקהילה היהודית בדרום אפריקה השכנה



    0 תגובות